Saturday, August 12, 2017

Aku Mahu Jadi Hos TV

Aku mahu jadi hos tv.

Haha, memang random kan? Sebenar sejak kecil Aman ada harapan nak jadi pembaca berita atau wartawan. Aman suka tengok pemberita di tv. Best!

Tapi Aman dulu bukanlah budak yang petah bercakap. (Even sekarang pun) Sebagai budak yang suka membaca, dunia Aman dalam buku je. Alhamdulillah dewasa ini barulah diberi tunjuk ajar untuk memberi pengucapan awam ke sekolah-sekolah.

SIFU DATANG MELAWAT

Tuan Badrul Sani atau lebih mesra Aman panggil Abang Badr adalah antara individu utama yang melentur Aman menjadi penceramah sekarang. Membuatkan Aman yakin untuk jelajah hampir 400 buah sekolah! Banyak tip yang Aman praktikkan.

Semalam, Abang Badr buat suprise apabila pertama kali hadir ke bengkel Aman di SMAP Kajang! Oh gementar! Tergugup apabila orabg yang kita respect memerhati!

Sejujurnya, performance Aman pada waktu itu sangat merudum. Aman tak cukup bersedia, Aman nerveous pun ya. Sepanjang hari rasa serba salah kerana tak dapat berikan all out terutama apabila kali ini Abang Badr sudi turun padang untuk menonton. Ahh... Rasa macam Aman sudah hampakan ramai orang...

Apapun, Aman anggap ini satu turning point untuk Aman. Setiap yang jatuh akan terlontar ke atas. Jadi, sebab itu Aman decide untuk buat 200% lebih baik dari sebelum ini! Aman nak all out dan tak nak menyesal lagi! Banyak kena berguru dengan Abang Badr yang sememangnya hebat dan  penuh pengalaman. InsyaAllah!


HOS IDOLA

Selebriti yang banyak Aman rujuk dan suka sejak dulu adalah Aznil Haji Nawawi.

Beliau sangat mesra dengan semua golongan dan pandai menarik minat penonton untuk suka pada personaliti dia yang bersahaja. Inilah yang Aman sering rujuk tiap kali Aman memberi ceramah pada para pelajar.

Malah, peluang bertemu dengan beliau dahulu adalah satu pengalaman yang paling best! Nasihat yang dia tinggalkan di instagram Aman adalah perkara yang Aman pegang sampai sekarang.


Aman mahu jadi hebat seperti dua individu ini. Mahu hebat seperti Tuan Badrul Sani dan Aznil Haji Nawawi.

Aku mahu jadi hos tv.

-out-

No comments: