Friday, September 23, 2016

Risau Tapi Suka!

Yeah! Akhirnya novel terbaru ini dapat juga dibelai-belai lembut! Lihat, comel bukan kavernya! Ohhh...my baby!


Walaupun Aman sangat teruja dengan kelahiran buku baru ini, tetapi ketika Aman pegang novel ini tidaklah se-emosional macam selalu. Ah, adakah hatiku sudah kering? Apapun memang sangat berpuas hati!

Namun karya novel ini tetap ada kerisauan yang Aman asyik fikirkan. (Mungkin ini punca kurang emosional agaknya...) Pertama, walaupun Aman sangat suka akan kaver novel ini yang sememangnya Syaitonnnirojimm, tetapi pasaran BLINK adalah pelajar-pelajar sekolah. Oh, bagaimana ya penerimaan guru-guru dan ibu bapa terhadap kaver buku ini? Walaupun Aman jamin cerita ini memberi nilai moral tinggi serta patuh syariah, tetapi kalau dapat orang yang hanya menilai dari kaver... Fuh, memang melenting juga!

Kedua, cerita ini agak dark berbanding karya-karya Aman yang sebelum ini yang ada elemen fun-fun. Even dalam novel Lembaga Kerusi Belakang, masih lagi ada banyak moment yang ceria dan melawak. Tetapi, novel Korban Kerusi Biru ini ceritanya suram sedikit dan membawa tema yang heavy. Tidak pasti apa pendapat para pelajar apabila baca nanti. Harapnya mereka suka! Yosh!!

Ketiga, Aman sebenarnya sedang stress!! Hahaha! Sewaktu karya novel ini terbit, pada masa yang sama Aman sedang dikejar editor untuk novel terbaru yang bertemakan cinta! MasyaAllah susah dan payah betul membuat cerita cinta ini. Namun, fun juga menaip sambil menggedik! Haha! Jadi, tak sempat mahu seronok-seronok, terus kembali bekerja semula. Fuhhh!



Apapun, disebalik kerisauan itu, ada juga berita yang GEMBIRA! Pertama, walaupun baru sehari novel ini diterbitkan, tetapi sambutan pembeli online bukan main hebat! Aman baru sahaja sign 20 naskah karya, kemudian esok harinya Aman dipanggil lagi untuk sign lagi 20 naskah! Wah!

Haaa... dan berita kedua ini lebih hebat lagi! Novel pertama Aman iaitu Lembaga Kerusi Belakang diulang cetak untuk kali KELIMA! Ini bermakna, novel LKB itu sudah tercetak sebanyak 20 RIBU NASKAH dalam masa 10 bulan sahaja!!



Aman tersangat-sangat bersyukur dan berterima kasih kepada semua yang terlibat dalam pembikinan novel ini, juga kepada yang sokong beri motivasi DAN paling utama pada korang yang sudi membaca karya Aman itu! Aman berharap novel Korban Kerusi Biru bakal mengikut jejak kejayaan abang sulungnya!

Doakan Aman ya!



^_______^

-out-