Wednesday, November 19, 2008

~Cebisan Gulungan Puaka~


“Johan, Johan..!” jerit Fatin berulangkali sambil berlari-lari kecil kearah Johan. Johan hanya menjeling dari jauh. Langkah kaki Fatin memang kecil, sehinggakan boleh dipintas oleh bayi yang sedang merangkak di sebelahnya. 2 jam 34 minit kemudian, Fatin akhirnya berada di hadapan Johan yang ketika itu sedang termenung. dari renungan Johan itu, Fatin amat mengetahui apa yang difikirkan oleh sahabat baiknya itu. Fatin tersenyum.

Dengan nada memujuk, Fatin mendekati Johan. “Johan, aku tahu apa yang kau fikirkan.. aku juga berfikiran begitu.. Adakah bersalin itu sakit..?” Johan mengeluh kembali setelah melempang Fatin.

“Fatin.. kau rasa aku layak tak jadi seorang penulis..?” tanya Johan lembut. Fatin bintas berdiri. Dan mengalami kekejangan sedikit di otot pinggangnya. Kedua belah tangannya di genggam.

“Pastilah!” jawab Fatin kepada soalan Johan 15 minit yang lalu. “Dari usaha kau selama ni,aku pasti kau layak! Aku sering memerhatikan kau. Kau memang rajin menulis cerpen. Pernah sekali ketika kau menulis, Greg datang dan duduk di sebelah kau. Saat itu memang aku takkan lupa! Greg amat kacak. Aku terpesona oleh lirikan senyuman dia. Aku sudah mengirimkan surat cinta kepadanya,namun dia masih tak membalas. Tapi tak mengapa,aku sentiasa akan menunggu dengan harapan. Inilah impian aku!” Fatin tersenyum manis. Johan masih diam. Dia amat terharu kerana mempunyai sahabat yang begitu memahami. “Ais Soda!” tambah Fatin lagi. Walau kata itu tiada kena mengena dengan topic sebenar. Namun Fatin percaya bahawa Johan akan tersentuh dengan ayat itu. “Ais Soda!” ulang Fatin.

Johan merenung Fatin. “Bodoh.” Balas Johan. Fatin tersipu-sipu malu. Lalu pulang sebentar ke rumahnya untuk memakan Nasi Ayam yang telah dimasak oleh ibunya minggu lalu. Fatin duduk semula di sebelah Johan keesokan petangnya. Johan menghulurkan sesuatu kepada Fatin. Pemain MP3. Fatin yang kebingungan lantas pergi mengambil wang sakunya dan membayar RM241 kepada Johan. Johan menyimpan duit itu. Fatin memberi semula pemain MP3 itu kepada Johan semula. Johan hanya tersenyum hiba.

Namun,Johan tidak dapat menerima pemberian Fatin itu. Dia dan Fatin sudah bersahabat sejak kecil. Seperti adik beradik. Johan mengetap bibirnya. Dia menghulurkan kembali pemain MP3 itu kepada Fatin dengan diskaun harga 45%. Fatin tersenyum lalu membayar kepada Johan. Fatin kemudian memberi semula pemain MP3 itu kepada Johan. Dan keadaan ini berterusan selama 4 jam 22 minit. Dan Fatin telah berhutang sebanyak RM7.9 billion kepada Johan.

Dan disaat inilah bermulanya kisah pengembaraan Jenny mencari harta karun di dasar lautan biru yang amat terkenal dengan nama “GULUNG2”..

-END-




..................maaf...hanya repekan kebusanan.................


15 comments:

j.dabel.ee x) said...

aku rase sunggoh terharu dgn cte nih
smpai rs nk baling kusi je kt ko
seb bek xtercekik mkn nuget aku nih
aiyaaa~
xP

Aman Wan said...

haahahaha..rilex ar jee..
x seram ker citer Cebisan Gulungan Puaka ni?? hahaha =p

Manira said...

memula baca cam best... huhu.. bila dah pi kat ending tu rasa macam nak ketawa terguling-guling, eh, bukan, tergulung-gulung! huhuhuh.

Aman Wan said...

hahaha..meh tergulung2 sama!!
*gulung2..!! ^^ *

adledash said...

salam..

haha...chumeynye blog..thx sbb linkkan..rajen2 la bc! huu~

adledash said...

lagi 1..jadilah org ptama yg follower blog aku tu..hee..cpt2!

garfield'78 said...

Haha!!xpe2..biasela..cuti2 ni..:p

Nasir Haris said...

wei....

aku rse klu ko bt cite logik lg bgus la

sengal cipan....hahaha

Aman Wan said...

adledash--- haa..buleh2. tp kena rajin2 update k. hee


fain--agak ar.. cuti ni duk umah sensorg..huhuhu

nasir--- wahaha...aku dilahirkan utk merepek begini! yeah!

Fiziey said...

Disebabkan cerita ni mengarut dan ade certain2 part yg xde kaitan langsung dengan cerita ni menyebabkan ianya kelakar... buat la lagi cerita2 mengarut macam ni. best la abg aman ni!!!

oakleyses said...

oakley sunglasses cheap, louboutin shoes, polo ralph lauren, air max, chanel handbags, burberry outlet, longchamp handbags, louis vuitton outlet, air max, prada handbags, christian louboutin, tiffany and co, louis vuitton outlet, polo ralph lauren outlet, coach factory outlet, nike free, coach purses, louboutin, michael kors outlet, louis vuitton handbags, kate spade outlet, oakley sunglasses, coach outlet store online, michael kors outlet, burberry outlet, longchamp outlet, gucci outlet, michael kors outlet, oakley sunglasses, true religion jeans, coach outlet, jordan shoes, louis vuitton, louis vuitton outlet stores, ray ban sunglasses, prada outlet, ray ban sunglasses, tory burch outlet, louboutin outlet, michael kors outlet, tiffany and co, longchamp handbags, nike shoes, kate spade handbags, true religion jeans, michael kors outlet, michael kors outlet

oakleyses said...

nike free pas cher, sac louis vuitton, nike roshe, polo lacoste, nike trainers, sac longchamp, north face, ray ban sunglasses, air force, new balance pas cher, hollister, michael kors, polo ralph lauren, air max pas cher, louboutin, air jordan, sac louis vuitton, sac burberry, hollister, converse pas cher, nike roshe run, air max, ralph lauren, louis vuitton, sac hermes, michael kors pas cher, michael kors, barbour, ray ban pas cher, lululemon, nike huarache, vanessa bruno, air max, north face, nike blazer, louis vuitton uk, vans pas cher, mulberry, nike air max, longchamp, abercrombie and fitch, timberland, true religion outlet, oakley pas cher, hogan outlet, nike free, nike tn, sac guess, true religion outlet

oakleyses said...

canada goose outlet, mcm handbags, ugg boots, abercrombie and fitch, soccer jerseys, canada goose, ugg boots, north face jackets, babyliss pro, north face outlet, uggs outlet, canada goose uk, ugg pas cher, marc jacobs, giuseppe zanotti, rolex watches, soccer shoes, reebok outlet, ferragamo shoes, canada goose jackets, insanity workout, asics running shoes, bottega veneta, lululemon outlet, uggs, celine handbags, hollister, nike roshe run, nfl jerseys, chi flat iron, canada goose, jimmy choo outlet, ugg australia, canada goose, longchamp, instyler, vans shoes, mont blanc, ugg boots, p90x, wedding dresses, birkin bag, ugg, new balance shoes, valentino shoes, ghd, moncler, mac cosmetics, beats by dre, herve leger

oakleyses said...

pandora jewelry, moncler, moncler, supra shoes, hollister, karen millen, parajumpers, oakley, moncler, moncler, thomas sabo, ugg, air max, swarovski crystal, ralph lauren, converse shoes, moncler, baseball bats, ray ban, ugg, wedding dresses, toms shoes, gucci, canada goose, juicy couture outlet, lancel, swarovski, louboutin, timberland boots, louis vuitton, rolex watches, pandora charms, converse, air max, vans, moncler outlet, pandora charms, links of london, coach outlet store online, iphone 6 cases, hollister clothing store, canada goose, juicy couture outlet, montre homme, hollister

Ahmad Shafiq said...

8 tahun kemudian.....
Aku masih tidak faham cerita ini....
Hahaha